E: klantenservice [at] schoolboekenthuis.nl T: 085 - 4010150

Klik hier voor het Thuiswinkelcertificaat
Print deze pagina

Veelgestelde vragen

 

 

Over thuis oefenen met taal, rekenen en andere vakken:

 

Welke boeken kan ik kiezen?

Wij verkopen leerboeken en oefenboekjes, per stuk, om zelfstandig thuis te oefenen met rekenen, taal, lezen, aardrijkskunde, geschiedenis, biologie, informatieverwerking etc.

We hebben en bestellen alle bekende lesmethoden van de educatieve uitgeverijen:

  • Malmberg: Wereld in Getallen, Pluspunt, Taaljournaal, Taal Actief, etc.
  • ThiemeMeulenhoff : Alles telt, Taalverhaal, Ajodakt, Stenvert Bloks, etc.
  • Noordhoff: Rekenrijk, Tekstverwerken, Geobas, Noordhoff Basics etc.
  • Zwijsen: Spelling in Beeld, Veilig Leren Lezen, Pennenstreken, Slagwerk Taal etc.
  • Kinheim: Blokboek Taal, Blokboek Redactiesommen, Lees Aardig, Blokboek Europa etc.
  • Scala leuker leren: Basisschoolboek, Grote Rekenboek, Letterspel, Basisschool, Quiz etc.
  • Diverse uitgeverijen : Toetstrainer, Entreetoets trainer, Oefenboek Cito, Poster,Vermenigvuldigen, Deltas,  etc.

 

Moet ik oefenboekjes per set van 5 kopen of kan ik een los exemplaar bestellen?

Het unieke van onze boekhandel is dat wij, reeds jarenlang, oefenboekjes per stuk verkopen. Dit geldt ook voor onze webshop Schoolboekenthuis.nl.

 

Hoe weet ik welke boeken mijn kind kan gebruiken?

Uitgaande van de groep waar uw kind in zit, kunt u kiezen voor extra boekjes (los van een lesmethode ) om zelfstandig thuis mee te oefenen of voor de boeken van de lesmethode die uw kind in de klas gebruikt.

Goed kijken welke methode (en editie) er op school wordt gebruikt en eventueel vragen aan de leerkracht.

Wij geven graag advies over de boekjes, die u voor Taal, Rekenen, Informatieverwerking, Aardrijkskunde etc. kunt gebruiken met uw kind.

 

Zijn er lesmethoden voor kleuters?

We verkopen veel lesmateriaal van uitgeverij Deltas, om te tekenen, te kleuren, om cijfers en letters te maken en te lezen. Ook hebben we de leesmethode "Veilig Leren Lezen" en "Pennenstreken" van uitgeverij Zwijsen op voorraad. In het algemeen geldt dat de boekjes voor groep 3, ook geschikt zijn voor groep 2.

 

Kan ik van elk boek een antwoordenboek kopen/bestellen?

Van de meeste lesmethoden en oefenboekjes zijn antwoordenboekjes in voorraad en te bestellen.

 

Over onze winkel/boekhandel:

 

Kan ik langskomen in de winkel en direct kiezen en kopen?

Helaas is dat niet meer mogelijk. April 2021 hebben we de deuren van onze algemene boekhandel in Amsterdam helaas moeten sluiten.

 

Kan ik bellen of mailen voor een advies of een bestelling?

U kunt ons bellen en mailen voor een informatie, advies en/of een bestelling.

Telefonisch zijn we bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 10:00 uur tot 16:30 uur: 085 – 401 01 50.

E-mail : klantenservice@schoolboekenthuis.nl

 

Over bestellen:

 

Kan ik bestellen op de website?

Via de webshop Schoolboekenthuis kunt u direct bestellen. Betalingen vinden plaatsen met iDEAL, Paypal (Visa, MasterCard en American Express) of Riverty (achteraf betalen).

 

Ontvang ik een orderbevestiging?

U ontvangt een orderbevestiging per e-mail.

 

Over betalen/verzenden:

 

Hoe kan ik betalen?

In de webshop kunt u afrekenen door gebruik te maken van iDEAL, Paypal (Visa, MasterCard en American Express) of Riverty (achteraf betalen).

 

Kan ik veilig mijn betaling uitvoeren?

Ja, we maken gebruik van een beveiligde verbinding, de order informatie wordt versleuteld via Secure Sockets Layer (SSL) technologie. U hebt een browser nodig die SSL ondersteunt en cookies accepteert (bijvoorbeeld Internet Explorer, FireFox, Chrome of Safari). SchoolboekenThuis.nl maakt gebruik van een SSL certificaat van Comodo.

beveiligd betalenU herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in uw browser.

 

Hoe worden de boeken verzonden?

De boeken worden als brievenbuspost verzonden via PostNL. Al onze verzendingen (brievenbus en postpakketten) zowel binnenland als naar het buitenland, worden voorzien van een track en trace code. Je ontvangt een e-mail met daarin een track en trace code waardoor je jouw bestelling kunt volgen.

 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

De boeken worden in principe als brievenbuspost verzonden via PostNL. Wanneer het niet door de brievenbus past wordt het als postpakket door PostNL bezorgd.

 

Niet thuis: Dan wordt je pakket afgegeven bij de buren of bij een PostNL-punt. In je e-mail en in de PostNL-app vind je een track & trace code. Met deze code kun je zien waar je je pakket kunt ophalen of vul de code hier in.

 

Pakket afgeleverd bij een PostNL-afhaalpunt? Het pakket wordt twee weken voor je op de PostNL-locatie bij je in de buurt bewaard. Daarna stuurt PostNL het terug naar onze winkel.

 

Is er track en trace code voor verzending?

Al onze verzendingen (brievenbus en postpakketten) zowel binnenland als naar het buitenland, worden voorzien van een track en trace code. U ontvangt een e-mail met daarin een track en trace code waardoor u uw bestelling kunt volgen.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten per bestelling €3,95 (brievenbuspost); €6,95 (pakket - wanneer het product niet in de brievenbus past). Op orders boven de €50,00 worden geen verzendkosten berekend.Met uitzondering van producten uit de opruiming en grote aantallen van speciale actieproducten zoals "Geef een boek cadeau/Geef een prentenboek cadeau".

 

Zijn er naast verzendkosten nog andere kosten?

Naast verzendkosten worden geen extra kosten berekend.

 

Kan ik vanuit het buitenland ook bestellen?

U kunt ook in vanuit buitenland bestellen. Wij leveren overal ter wereld. Zie voor de verzendkosten: Hoe werkt bestellen bij ons"

 

Wat zijn de levertijden?

De in onze voorraad aanwezige boeken worden in 2-5 werkdagen naar uw huisadres opgestuurd. Voor door ons nog te bestellen boeken is de levertijd van toezending naar uw adres ongeveer 5-10 werkdagen. Bel of mail ons eventueel voor meer informatie. In het algemeen staat de levertijd bij de artikelen vermeld.

 

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen in onze webshop zijn inclusief het Nederlandse BTW tarief.

 

Kan ik de boeken voor de vakantie bestellen en na de vakantie laten sturen of afhalen in de winkel?

Ja, als u een gewenste leverdatum wenst, voor na de vakantie, sturen we de boeken later op. U dient de (vanaf) data van toesturen en ordernummer van uw bevestigingsmail te vermelden in een mailbericht die u kunt turen naar klantenservice@schoolboekenthuis.nl.

 

Over garantie / ruilen / retourneren / klachten:

 

Ik wil mijn bestelling retourneren, hoe doe ik dat?

Mocht je niet tevreden zijn met de door jouw bestelde artikelen, dan bestaat de mogelijkheid om binnen 14 dagen na ontvangst te van de aankoop af te zien. Artikelen dienen redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking en samen met de pakbon geretourneerd te worden.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het door ons beschikbaar gestelde modelformulier Herroepingrecht, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief handlings- en leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

 

Kan ik bestelde boeken omruilen in de winkel?

Helaas is dat niet meer mogelijk. April 2021 hebben we de deuren van onze algemene boekhandel in Amsterdam helaas moeten sluiten.

 

Heb ik garantie op mijn artikelen?

Voor alle artikelen die je bij de SchoolboekenThuis.nl koopt, gelden de wettelijke regels voor garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren. Als je een artikel/boek ontvangt waarbij dit niet het geval is, dan helpen wij je graag met het vinden van een passende oplossing. Wij kunnen een vervangend artikel opsturen, of het bedrag terugbetalen.

 

Ik heb een klacht

Het kan zijn dat je een klacht hebt over SchoolboekenThuis.nl. Dat vinden wij heel vervelend en willen wij graag oplossen! Wij willen dat je tevreden over ons bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen.

Hoe behandelen wij een klacht?
Wij nemen, binnen 2 werkdagen, contact met je op om samen tot een oplossing te komen. Binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van de melding zorgen we er voor dat het wordt opgelost.

Hoe kun je een klacht indienen?
Je kunt ons mailen: klantenservice@schoolboekenthuis.nl of schriftelijk per post: SchoolboekenThuis.nl; Waarderweg 19 I, 2031 BN Haarlem

 

Geschillencommissie Thuiswinkel
Vind je dat je klacht niet naar behoren is afgehandeld, dan kan je contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel, www.sgc.nl. U kunt uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

 

Bent u lid van Thuiswinkel Waarborg?

Klik hier voor het Thuiswinkelcertificaat

Ja, we zijn lid van Thuiswinkel Waarborg. We vinden dat onze klanten van ons op aan moeten kunnen. In onze winkel hebben we onze sporen verdiend en dat merken we aan onze vaste klantenkring. Ook met onze webshop willen dat u op onze dienstverlening kunt vertrouwen. En daarom vinden wij het belangrijk dat wij aangesloten zijn bij een onafhankelijke instanties als het Thuiswinkel Waarborg die uw en onze belangen behartigen.


 

Diverse vragen:

 

Kan ik als basisschool op rekening betalen?

Ja, voor scholen maken wij een schoolaccount aan. Hierbij is de mogelijkheid om "op rekening" te bestellen. U ontvangt dan de factuur bij levering. Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen. Neem gerust contact met ons op voor nadere informatie. Wij denken graag met u mee.