Beproefde spellingmethodiek van José Schraven
Staal werkt met de bewezen, preventieve spellingaanpak van José Schraven. Het vaste ritme, goed voordoen, elke les herhalen en dagelijkse dictees zorgen voor optimale spellingresultaten. Staal is ook de eerste methode die spelling en grammatica met elkaar combineert. Wel zo logisch.
Modeling als uitgangspunt
In Staal staat modeling centraal: het hardop denkend voordoen. Elke taalles begint met een uitleg in het werkboek en een instructiefilmpje op het digibord, waarin bekende acteurs de taalstrategie voordoen. Daarna doet u het zelf voor. Zo krijgen de kinderen twee goede voorbeelden voordat ze zelf gaan oefenen.
Weet wat je leert
In de handleiding staan leerstofoverzichten, zodat u als leerkracht duidelijk ziet wanneer de lesdoelen worden aangeboden. Maar ook voor leerlingen zijn de doelen van belang. Kinderen leren immers beter als ze weten wat ze gaan leren en waarom. Daarom zijn de lesdoelen in begrijpelijke taal opgenomen in de leerlingmaterialen.
Veel aandacht voor woordenschat
Staal besteedt veel en expliciet aandacht aan woordenschat. Woorden zijn immers de bouwstenen voor mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid. Staal volgt de didactiek van woordenschatexperts Verhallen en van den Nulft.
Staal werkt met de bewezen, preventieve spellingaanpak van José Schraven. Het vaste ritme, goed voordoen, elke les herhalen en dagelijkse dictees zorgen voor optimale spellingresultaten. Staal is ook de eerste methode die spelling en grammatica met elkaar combineert. Wel zo logisch.
Modeling als uitgangspunt
In Staal staat modeling centraal: het hardop denkend voordoen. Elke taalles begint met een uitleg in het werkboek en een instructiefilmpje op het digibord, waarin bekende acteurs de taalstrategie voordoen. Daarna doet u het zelf voor. Zo krijgen de kinderen twee goede voorbeelden voordat ze zelf gaan oefenen.
Weet wat je leert
In de handleiding staan leerstofoverzichten, zodat u als leerkracht duidelijk ziet wanneer de lesdoelen worden aangeboden. Maar ook voor leerlingen zijn de doelen van belang. Kinderen leren immers beter als ze weten wat ze gaan leren en waarom. Daarom zijn de lesdoelen in begrijpelijke taal opgenomen in de leerlingmaterialen.
Veel aandacht voor woordenschat
Staal besteedt veel en expliciet aandacht aan woordenschat. Woorden zijn immers de bouwstenen voor mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid. Staal volgt de didactiek van woordenschatexperts Verhallen en van den Nulft.
ISBN/artikelnr. | 9789034571571 |
---|---|
Titel | Staal Spelling groep 8 werkboek a |
Uitgever | Malmberg |
Methode/Serie | Staal Spelling |
Groep/Niveau | Groep 8 |
Soort | Werkboek |
Bindwijze | Boek |
Boeksoort | (basis) schoolboek / studieboek |
Voorraadstatus | Leverbaar 2-5 werkdagen |