Open inkijkexemplaar
Kerndoeltrainer Getallen & Getalrelaties C bevat gevarieerde en betekenisvolle oefeningen t/m 1.000 met de volgende leerdoelen:
Getalbetekenis t/m 1.000
In het blok Getalbetekenis wordt een relatie gelegd tussen cijfers en getallen door ze te benoemen en wordt de betekenis van verschillende getallen bekeken; het naamgetal (buslijn), het meetgetal (gewicht) en hoeveelheidsgetal (aantallen).
Telrij t/m 1.000
In het blok Telrij wordt geoefend met verder- of terugtellen in sprongen van 1 t/m 4, 5, 10, 50 en 100. Ook wordt gekeken hoe groot een sprong is tijdens het verder- of terugtellen; met regelmatige of onregelmatige sprongen.
Getallenlijn t/m 1.000
In het blok Getallenlijn gaat het om de relatieve positie van getallen ten opzichte van andere getallen (buurgetallen, tientallen) en wordt de absolute positie van het getal op de getallenlijn bekeken, waarbij de exact positie niet meer relevant is.
Getallen op volgorde t/m 1.000
In het blok Getallen op volgorde gaat het zowel om getallen in de telrij, als om hoeveelheidsgetallen. Begrippen als klein, groot, minder, meer of evenveel komen hier aan de orde.
Getalrelaties t/m 1.000
In het blok Getalrelaties wordt bekeken hoe getallen in relatie tot elkaar staan. Hierbij gaat het om de eenheden, tientallen en honderdtallen, wat het rekenen makkelijker maakt. Ook wordt gekeken naar getallen in relatie tot verschillende bewerkingen (240 : 6 = … & … + 200 = 240).
Resultatief tellen t/m 1.000
In het blok Resultatief tellen worden hoeveelheden gestructureerd teruggebracht tot cijfers en worden hulpmiddelen (geld, mab-materiaal) aangeboden om het resultatief tellen makkelijker te maken.
Ronde getallen t/m 1.000
In het blok Ronde getallen worden de tientallen en honderdtallen opgezocht. Door naar deze ronde getallen verder of terug te springen wordt het rekenen makkelijker gemaakt.
Getalstructuur t/m 1.000
In het blok Getalstructuur worden op een gestructureerde manier met eenheden, tientallen en honderdtallen, getallen samengesteld of opgedeeld. Hierbij wordt het mab-materiaal en het positieschema (H, T, E) gebruikt.
Kerndoeltrainer Getallen & Getalrelaties C bevat gevarieerde en betekenisvolle oefeningen t/m 1.000 met de volgende leerdoelen:
Getalbetekenis t/m 1.000
In het blok Getalbetekenis wordt een relatie gelegd tussen cijfers en getallen door ze te benoemen en wordt de betekenis van verschillende getallen bekeken; het naamgetal (buslijn), het meetgetal (gewicht) en hoeveelheidsgetal (aantallen).
Telrij t/m 1.000
In het blok Telrij wordt geoefend met verder- of terugtellen in sprongen van 1 t/m 4, 5, 10, 50 en 100. Ook wordt gekeken hoe groot een sprong is tijdens het verder- of terugtellen; met regelmatige of onregelmatige sprongen.
Getallenlijn t/m 1.000
In het blok Getallenlijn gaat het om de relatieve positie van getallen ten opzichte van andere getallen (buurgetallen, tientallen) en wordt de absolute positie van het getal op de getallenlijn bekeken, waarbij de exact positie niet meer relevant is.
Getallen op volgorde t/m 1.000
In het blok Getallen op volgorde gaat het zowel om getallen in de telrij, als om hoeveelheidsgetallen. Begrippen als klein, groot, minder, meer of evenveel komen hier aan de orde.
Getalrelaties t/m 1.000
In het blok Getalrelaties wordt bekeken hoe getallen in relatie tot elkaar staan. Hierbij gaat het om de eenheden, tientallen en honderdtallen, wat het rekenen makkelijker maakt. Ook wordt gekeken naar getallen in relatie tot verschillende bewerkingen (240 : 6 = … & … + 200 = 240).
Resultatief tellen t/m 1.000
In het blok Resultatief tellen worden hoeveelheden gestructureerd teruggebracht tot cijfers en worden hulpmiddelen (geld, mab-materiaal) aangeboden om het resultatief tellen makkelijker te maken.
Ronde getallen t/m 1.000
In het blok Ronde getallen worden de tientallen en honderdtallen opgezocht. Door naar deze ronde getallen verder of terug te springen wordt het rekenen makkelijker gemaakt.
Getalstructuur t/m 1.000
In het blok Getalstructuur worden op een gestructureerde manier met eenheden, tientallen en honderdtallen, getallen samengesteld of opgedeeld. Hierbij wordt het mab-materiaal en het positieschema (H, T, E) gebruikt.
ISBN/artikelnr. | 9789060523827 |
---|---|
Titel | Kerndoeltrainer Getallen & Getalrelaties C |
Uitgever | Uitgeverij Kinheim |
Methode/Serie | Kerndoeltrainer Optellen en Aftrekken |
Groep/Niveau | Groep 5, Groep 6 |
Vak | Rekenen |
Leerlijn/Vaardigheden | Getalbegrip |
Soort | Werkboek |
Trefwoord | Extra oefenstof |
Bindwijze | Boek |
Boeksoort | (basis) schoolboek / studieboek |
Voorraadstatus | Leverbaar 2-5 werkdagen |