Open inkijkexemplaar
Kerndoeltrainer Getallen & Getalrelaties A bevat gevarieerde en betekenisvolle oefeningen t/m 20 met de volgende leerdoelen:
Getalbetekenis t/m 20
In het blok Getalbetekenis wordt een relatie gelegd tussen getallen en cijfers en wordt de betekenis van verschillende getallen bekeken; het telgetal (verjaardag) en het naamgetal (buslijn).
Telrij t/m 20
In het blok Telrij wordt geoefend met verder- of terugtellen in sprongen van 1, 2 en 5. Ook wordt gekeken hoe groot een sprong is tijdens het verder- of terugtellen, met regelmatige sprongen (+2, +2, +2).
Getallenlijn t/m 20
In het blok Getallenlijn gaat het om de relatieve positie van getallen ten opzichte van andere getallen (buurgetallen) en wordt de absolute positie van het getal op de getallenlijn bekeken.
Getallen op volgorde t/m 20
In het blok Getallen op volgorde gaat het zowel om getallen in de telrij, als om hoeveelheidsgetallen. Begrippen als klein, groot, minder, meer of evenveel komen hier aan de orde.
Getalrelaties t/m 20
In het blok Getalrelaties wordt bekeken hoe getallen in relatie tot elkaar staan. Hierbij gaat het om de zogenoemde vriendjesgetallen (van 10), wat het rekenen makkelijker maakt.
Resultatief tellen t/m 20
In het blok Resultatief tellen worden hoeveelheden gestructureerd teruggebracht tot cijfers en worden hulpmiddelen (dobbelsteen, eierdoos, rekenrek) aangeboden om het resultatief tellen makkelijker te maken.
Ronde getallen t/m 20
In het blok Ronde getallen worden de tien en twintig opgezocht. Door naar deze ronde getallen verder of terug te springen wordt het rekenen makkelijker gemaakt.
Getalstructuur t/m 20
In het blok Getalstructuur worden op een gestructureerde manier met eenheden en het tiental, getallen samengesteld of opgedeeld. Hierbij worden de dominosteen en de eierdoos gebruikt.
Kerndoeltrainer Getallen & Getalrelaties A bevat gevarieerde en betekenisvolle oefeningen t/m 20 met de volgende leerdoelen:
Getalbetekenis t/m 20
In het blok Getalbetekenis wordt een relatie gelegd tussen getallen en cijfers en wordt de betekenis van verschillende getallen bekeken; het telgetal (verjaardag) en het naamgetal (buslijn).
Telrij t/m 20
In het blok Telrij wordt geoefend met verder- of terugtellen in sprongen van 1, 2 en 5. Ook wordt gekeken hoe groot een sprong is tijdens het verder- of terugtellen, met regelmatige sprongen (+2, +2, +2).
Getallenlijn t/m 20
In het blok Getallenlijn gaat het om de relatieve positie van getallen ten opzichte van andere getallen (buurgetallen) en wordt de absolute positie van het getal op de getallenlijn bekeken.
Getallen op volgorde t/m 20
In het blok Getallen op volgorde gaat het zowel om getallen in de telrij, als om hoeveelheidsgetallen. Begrippen als klein, groot, minder, meer of evenveel komen hier aan de orde.
Getalrelaties t/m 20
In het blok Getalrelaties wordt bekeken hoe getallen in relatie tot elkaar staan. Hierbij gaat het om de zogenoemde vriendjesgetallen (van 10), wat het rekenen makkelijker maakt.
Resultatief tellen t/m 20
In het blok Resultatief tellen worden hoeveelheden gestructureerd teruggebracht tot cijfers en worden hulpmiddelen (dobbelsteen, eierdoos, rekenrek) aangeboden om het resultatief tellen makkelijker te maken.
Ronde getallen t/m 20
In het blok Ronde getallen worden de tien en twintig opgezocht. Door naar deze ronde getallen verder of terug te springen wordt het rekenen makkelijker gemaakt.
Getalstructuur t/m 20
In het blok Getalstructuur worden op een gestructureerde manier met eenheden en het tiental, getallen samengesteld of opgedeeld. Hierbij worden de dominosteen en de eierdoos gebruikt.
ISBN/artikelnr. | 9789060523810 |
---|---|
Titel | Kerndoeltrainer Getallen & Getalrelaties A |
Uitgever | Uitgeverij Kinheim |
Methode/Serie | Kerndoeltrainer Getallen en Getalrelaties |
Groep/Niveau | Groep 3, Groep 4 |
Vak | Rekenen |
Leerlijn/Vaardigheden | Getalbegrip |
Soort | Werkboek |
Trefwoord | Extra oefenstof |
Bindwijze | Boek |
Boeksoort | (basis) schoolboek / studieboek |
Voorraadstatus | Leverbaar 2-5 werkdagen |