Klantenservice SchoolboekenThuis: 020 - 589 09 70

Klik hier voor het Thuiswinkelcertificaat
Print deze pagina

Veelgestelde vragen

 

 

Over thuis oefenen met taal, rekenen en andere vakken:

 

Welke boeken kan ik kiezen?

Wij verkopen leerboeken en oefenboekjes, per stuk, om zelfstandig thuis te oefenen met rekenen, taal, lezen, aardrijkskunde, geschiedenis, biologie, informatieverwerking etc.

We hebben en bestellen alle bekende lesmethoden van de educatieve uitgeverijen:

  • Malmberg: Wereld in Getallen, Pluspunt, Taaljournaal, Taal Actief, etc.
  • ThiemeMeulenhoff : Alles telt, Taalverhaal, Ajodakt, Stenvert Bloks, etc.
  • Noordhoff: Rekenrijk, Tekstverwerken, Geobas, Noordhoff Basics etc.
  • Zwijsen: Spelling in Beeld, Veilig Leren Lezen, Pennenstreken, Slagwerk Taal etc.
  • Kinheim: Blokboek Taal, Blokboek Redactiesommen, Lees Aardig, Blokboek Europa etc.
  • Scala leuker leren: Basisschoolboek, Grote Rekenboek, Letterspel, Basisschool Quiz etc.
  • Diverse uitgeverijen : Toetstrainer, Entreetoets trainer, Oefenboek Cito, Poster Vermenigvuldigen, Deltas,  etc.

 

Moet ik oefenboekjes per set van 5 kopen of kan ik een los exemplaar bestellen?

Het unieke van onze boekhandel is dat wij, reeds jarenlang, oefenboekjes per stuk verkopen. Dit geldt ook voor onze webshop Schoolboekenthuis.nl.

 

Hoe weet ik welke boeken mijn kind kan gebruiken?

Uitgaande van de groep waar uw kind in zit, kunt u kiezen voor extra boekjes (los van een lesmethode ) om zelfstandig thuis mee te oefenen of voor de boeken van de lesmethode die uw kind in de klas gebruikt.

Goed kijken welke methode (en editie) er op school wordt gebruikt en eventueel vragen aan de leerkracht.

Wij geven graag advies over de boekjes, die u voor Taal, Rekenen, Informatieverwerking, Aardrijkskunde etc. kunt gebruiken met uw kind.

 

Zijn er lesmethoden voor kleuters?

We verkopen veel lesmateriaal van uitgeverij Deltas, om te tekenen, te kleuren, om cijfers en letters te maken en te lezen. Ook hebben we de leesmethode "Veilig Leren Lezen" en "Pennenstreken" van uitgeverij Zwijsen op voorraad. In het algemeen geldt dat de boekjes voor groep 3, ook geschikt zijn voor groep 2.

 

Kan ik van elk boek een antwoordenboek kopen/bestellen?

Van de meeste lesmethoden en oefenboekjes zijn antwoordenboekjes in voorraad en te bestellen.

 

Over onze winkel/boekhandel:

 

Kan ik langskomen in de winkel en direct kiezen en kopen?

U kunt tijdens de openingstijden langskomen en direct de boeken bekijken, uitkiezen en kopen.

 

Wat zijn de openingstijden van de winkel?

Onze winkel is geopend op maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur en zondag van 12.00 tot 17.00 uur

 

Hoe is de winkel bereikbaar?

De winkel Plantage Boekhandel is gevestigd op de Overtoom nummer 8 in Amsterdam. Vlakbij het Leidseplein, op de hoek van de Overtoom en de Nassaukade.

Vanaf het Centraal Station bereikbaar met de tram lijnen 1,2 en 5. (Leidseplein uitstappen).

Ook bereikbaar met de tramlijnen 7 en 10 (Leidseplein uitstappen).

Alsmede bereikbaar met de tramlijnen 3 en 12 (hoek Overtoom / 1 e Constantijn Huygensstraat uitstappen).

 

Kan ik de winkel bellen of mailen voor een advies of een bestelling?

U kunt ons bellen en mailen voor een informatie, advies en/of een bestelling.

Telefoon: 020-5890970.

E-mail : klantenservice@schoolboekenthuis.nl

 

Over bestellen:

 

Kan ik bestellen op de website?

Via de webshop Schoolboekenthuis kunt u direct bestellen. Betalingen vinden plaatsen met iDEAL, via Paypal (Visa, MasterCard en American Express) of betaling bij aflevering (onder rembours) . De bestelling wordt met PostNL opgestuurd naar het door u opgegeven adres. Verzendkosten €2,95 (brievenbuspost; de bestelling past door de brievenbus); €6,95 (pakket: wanneer 1 of meerdere producten niet door de brievenbus gaan, wordt jouw bestelling als pakket verstuurd). Op orders boven de €50,00 worden geen verzendkosten berekend. Bij "afhalen in de winkel" worden geen verzendkosten berekend. Voor levering "onder rembours" wordt een toeslag berekend van € 18,35

 

Ontvang ik een orderbevestiging?

U ontvangt een orderbevestiging per e-mail.

 

Kan ik in de winkel bestellen?

U kunt langskomen in de winkel en de aanwezige boeken inkijken/kopen. Niet voorradige boeken kunt u ter plekke bestellen.

 

Over betalen/verzenden/ophalen:

 

Hoe kan ik betalen?

In de winkel kunt u betalen met contant geld en/of pinnen. In de webshop kunt u afrekenen door gebruik te maken van iDEAL, Paypal (Visa, MasterCard en American Express) of u betaalt bij aflevering van het pakket aan de postbode (onder rembours).

 

Kan ik veilig mijn betaling uitvoeren?

Ja, we maken gebruik van een beveiligde verbinding, de order informatie wordt versleuteld via Secure Sockets Layer (SSL) technologie. U hebt een browser nodig die SSL ondersteunt en cookies accepteert (bijvoorbeeld Internet Explorer, FireFox, Chrome of Safari). SchoolboekenThuis.nl maakt gebruik van een SSL certificaat van Comodo.

beveiligd betalenU herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in uw browser.

 

Hoe worden de boeken verzonden?

De boeken worden verzonden via PostNL.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten per bestelling €2,95 (brievenbuspost); €6,95 (pakket - wanneer het product niet in de brievenbus past). Op orders boven de €50,00 worden geen verzendkosten berekend.

 

Zijn er naast verzendkosten nog andere kosten?

Alleen als u kiest voor de betaaloptie "Rembours" zullen wij extra kosten in rekening brengen. Ongeacht het orderbedrag geldt voor deze optie een toeslag van € 18,35.

 

Kan ik de bestelling ook afhalen in de winkel?

Ja, u kunt uw bestelling ook afhalen in de winkel. U kunt in het bestelproces aangeven wat uw voorkeur heeft. Wanneer u kiest voor "afhalen in de winkel" worden er geen verzendkosten berekend. Wij informeren u wanneer u de bestelling kunt ophalen in onze winkel (Plantage Boekhandel - Overtoom 8, 1054 HH Amsterdam).

 

Kan ik vanuit het buitenland ook bestellen?

U kunt ook in vanuit buitenland bestellen. Wij leveren overal ter wereld. Zie voor de verzendkosten: Hoe werkt bestellen bij ons"

 

Wat zijn de levertijden?

De in onze voorraad aanwezige boeken worden in 3-4 werkdagen naar uw huisadres opgestuurd. Voor door ons nog te bestellen boeken is de levertijd van toezending naar uw adres ongeveer 5-10 werkdagen. Bel of mail ons eventueel voor meer informatie. In het algemeen staat de levertijd bij de artikelen vermeld.

 

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen in onze webshop zijn inclusief het Nederlandse BTW tarief.

 

Kan ik de boeken voor de vakantie bestellen en na de vakantie laten sturen of afhalen in de winkel?

Ja, als u een gewenste leverdatum wenst, voor na de vakantie, sturen we de boeken later op. U dient de (vanaf) data van toesturen en ordernummer van uw bevestigingsmail te vermelden in een mailbericht die u kunt turen naar klantenservice@schoolboekenthuis.nl.

 

Over garantie / ruilen / retourneren / klachten:

 

Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?

Wil je iets retourneren? Dat is geen probleem! Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het door ons beschikbaar gestelde modelformulier Herroepingrecht, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

 

Kan ik bestelde boeken omruilen in de winkel?

Ja, je kunt de boeken omruilen in de winkel, binnen twee weken. Bel onze winkel vooraf voor informatie. Zonder originele factuur wordt het verzoek niet in behandeling genomen.

 

Heb ik garantie op mijn artikelen?

Voor alle artikelen die je bij de SchoolboekenThuis.nl koopt, gelden de wettelijke regels voor garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren. Als je een artikel/boek ontvangt waarbij dit niet het geval is, dan helpen wij je graag met het vinden van een passende oplossing. Wij kunnen een vervangend artikel opsturen, of het bedrag terugbetalen.

 

Ik heb een klacht

Het kan zijn dat je een klacht hebt over SchoolboekenThuis.nl. Dat vinden wij heel vervelend en willen wij graag oplossen! Wij willen dat je tevreden over ons bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen.

Hoe behandelen wij een klacht?
- Wij zorgen voor een snelle afwikkeling van de klacht (binnen 2 werkdagen ontvang je een reactie)
- Wij onderzoeken de oorzaak van de klacht
- Wij nemen, binnen 2 werkdagen, contact met je op samen tot een oplossing te komen
- Wij geven opvolging aan de gemaakte afspraken
- Wij gebruiken de ervaring om de klacht in de toekomst te voorkomen

Hoe kun je een klacht indienen?
Je kunt ons mailen: klantenservice@schoolboekenthuis.nl of schriftelijk per post: Plantage Boekhandel Overtoom; Overtoom 8, 1054 HH Amsterdam

 

Geschillencommissie Thuiswinkel
Vind je dat je klacht niet naar behoren is afgehandeld, dan kan je contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel, www.sgc.nl. U kunt uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

 

Bent u lid van Thuiswinkel Waarborg?

Klik hier voor het Thuiswinkelcertificaat

Ja, we zijn lid van Thuiswinkel Waarborg. We vinden dat onze klanten van ons op aan moeten kunnen. In onze winkel hebben we onze sporen verdiend en dat merken we aan onze vaste klantenkring. Ook met onze webshop willen dat u op onze dienstverlening kunt vertrouwen. En daarom vinden wij het belangrijk dat wij aangesloten zijn bij een onafhankelijke instanties als het Thuiswinkel Waarborg die uw en onze belangen behartigen.


 

Diverse vragen:

 

Kan ik kinderboeken bestellen?

Ja, een selectie van kinderboeken treft u op schoolboekenthuis.nl. Echter wij  kunnen alle gangbare en leverbare nederlandse kinder- en jeugdboeken leveren. Vind en bestel uw kinderboek(en) op www.plantageovertoom.nl. Heeft u specifieke vragen dan kunt u ons ook mailen: klantenservice@schoolboekenthuis.nl. Bellen (020-5890970) kan ook.

 

Kan ik algemene boeken bestellen?

Ja, u kunt alle gangbare en leverbare nederlandse fictie- en non fictie bestellen. Vind en bestel uw boek(en) op www.plantageovertoom.nl. Heeft u specifieke vragen dan kunt u ons ook mailen: klantenservice@schoolboekenthuis.nl. Bellen kan ook (020-5890970) .

 

Kan ik als basisschool korting krijgen?

Neem gerust contact met ons op voor nadere informatie. Wij denken graag met u mee.